Pazar, Kasım 26, 2006

ÖĞRETMEN NEDİR

Okul denen esrarengiz laboratuarın büyüleyici üstadı,
Elinde, madenlerin som altına dönüşebildiği usta,
Hayatla benliğimiz arasındaki köprü,
Doğalın ve sıcaklığın sembolü,
Sevgi ve şefkat timsâli,
Tüm gelişmelerin altındaki coşku,
İlginin adresi,
Bilginin kaynağı,
Nezaketin ufku,
Bütün zorluklara rağmen gülümsemenin mihengi,
İyilik meleği,
Eli öpülesi,
Anlamak isteyen,
Gerçek eleştirmen,
Erdemin taşıyıcısı,
Kişiliğimizin sanatkârı,
Ruh dünyamızın mimarı,
Sevgi bahçıvanı,
Alçak gönüllü,
Göründüğü gibi olan, olduğu gibi görünen,
Hoşgörü ve diyalogun taşıyıcısı,
Etkili insan olmanın inceliği ve esprisi,
Eğitim davasının yapıcı ve en esaslı unsuru,
Aydınlık geleceğe bengisu olan fedakar varlık,
Yeri doldurulmaz öğretici,
Eserine kıymet biçilemeyen varlık,
Kendini tüketerek etrafını aydınlatan mum,
Tahammülü seven idealci,
Her an muhtaç olduğumuz doktor,
Gerçeğin ve idealin üstadı,
Dünyanın en büyük sorumluluğuna sahip insan,
Bütün büyük insanları de yetiştiren,

Öğretmen...

Bunlar, onun değerini anlatma adına söylenen ifadelerden sadece bir kaçı?

4 Yorum:

Blogger iyilik meleği said...

hepsi çok güzel fakat bir 5. sınıf öğrencisi çin,fazla ağır,biraz daha basit cümleler olursa güzel olur

19:39  
Blogger firari said...

çok güzel ama yazı değil resmen şiir

18:31  
Blogger firari said...

slm ben melih nasılsınız övünmek gibi olmasın ama çok yakışıklıyım benimle görüşmek isteyen benim msn me ulaşsın msn mi veriyorum:

18:33  
Blogger firari said...

hey dostlar daha yeni msn mi yazamadım özürler msnem:
senfirar@hotmail.com
byby benimle görüşmek isteyenler buraya gelsin
ha ben kız değil erkeğim
bu yazıyla yorumum çok güzel

18:41  

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa