EĞİTİMDE NEREDEN NEREYE
Günümüz eğitimine bakıldığında, nereden nereye geldiğimiz daha rahat anlaşılabilir. Önemli mesafeler alınmasına karşın halen daha pek çok sorunumuz olduğunu biliyoruz. Annelerin, babaların, öğretmenlerin, öğrencilerin ve eğitimle ilgili pek çok kişinin eğitimden şikayetleri, beklentileri ve görüşleri var. Eğitimde arayışlar vardır, olacaktır, geçici değildir sürekli olmalı ve yayılmalıdır.
Hepimizin tanık olduğu bilim ve teknoloji, politika, ekonomi, enformasyon ve uluslararası ilişkiler alanındaki bugünkü ve gelecekteki hızlı ve çağdaş gelişmelerin eğitimin niteliğini dolayısıyla eğitimin tüm alanlarını etkileyeceği şüphesizdir. Kentleşme, nüfus artışı, kişisel özgürlük, bireysel, ailevi ve toplumsal değerler krizi, kültürel değişim ve gelişme istekleri, eğitime artan talep vb. çağdaş sorun ve yöntemler elbette ki eğitim sistemlerini, öğretim amaç ve yöntemlerini, aile, çocuk, öğretmen ve eğitimle ilgili tüm değişkenleri etkileyecektir.
Öğrenciler artık sessizce oturup, yalnızca verileni almakla yetinmeyecekler, görecek, duyacak, çözümleye-cek, söyleyecek, yapacak, katılacak ve paylaşacak... Ken-disini, içinde yaşadığı toplum ve dünyayı bilimin ve öğretmenin ışığında keşfedecek... Öğrenmeyi öğrenecek. Böylece bilgiyi yalnızca tekrarlamayıp, bilinenleri sorgu-layacak ve kendi bilgisini kendi üretecek.
Bu nedenle, öğrencideki dinamik değişim isteği okulları, eğitim anlayışını, öğretmeni değişmeye istekli hale getirebilir. Bugün bilgisayar teknolojisindeki hızlı gelişmeler öğretmenlerden binlerce yıldır beklenen daha insanî, duyuşsal boyutu yüksek özellikleri de ön plana çıkarmıştır. Her öğrencinin kendine has bir öğrenme şekli olduğu bilinmektedir. Öğretmen öğrenciyi tanımadan, anlamadan, ona güven vermeden, duygularını çözümle-yemeden ortaya koyduğu yalın akademik çabalarının ?iyi öğretmen? olması için yeterli olamayacağını bilinmektedir.
Çalışma hayatınızda her daim başarı ve esenlikler.
İsmail KARAKURT
Edebiyat Öğretmeni
Hepimizin tanık olduğu bilim ve teknoloji, politika, ekonomi, enformasyon ve uluslararası ilişkiler alanındaki bugünkü ve gelecekteki hızlı ve çağdaş gelişmelerin eğitimin niteliğini dolayısıyla eğitimin tüm alanlarını etkileyeceği şüphesizdir. Kentleşme, nüfus artışı, kişisel özgürlük, bireysel, ailevi ve toplumsal değerler krizi, kültürel değişim ve gelişme istekleri, eğitime artan talep vb. çağdaş sorun ve yöntemler elbette ki eğitim sistemlerini, öğretim amaç ve yöntemlerini, aile, çocuk, öğretmen ve eğitimle ilgili tüm değişkenleri etkileyecektir.
Öğrenciler artık sessizce oturup, yalnızca verileni almakla yetinmeyecekler, görecek, duyacak, çözümleye-cek, söyleyecek, yapacak, katılacak ve paylaşacak... Ken-disini, içinde yaşadığı toplum ve dünyayı bilimin ve öğretmenin ışığında keşfedecek... Öğrenmeyi öğrenecek. Böylece bilgiyi yalnızca tekrarlamayıp, bilinenleri sorgu-layacak ve kendi bilgisini kendi üretecek.
Bu nedenle, öğrencideki dinamik değişim isteği okulları, eğitim anlayışını, öğretmeni değişmeye istekli hale getirebilir. Bugün bilgisayar teknolojisindeki hızlı gelişmeler öğretmenlerden binlerce yıldır beklenen daha insanî, duyuşsal boyutu yüksek özellikleri de ön plana çıkarmıştır. Her öğrencinin kendine has bir öğrenme şekli olduğu bilinmektedir. Öğretmen öğrenciyi tanımadan, anlamadan, ona güven vermeden, duygularını çözümle-yemeden ortaya koyduğu yalın akademik çabalarının ?iyi öğretmen? olması için yeterli olamayacağını bilinmektedir.
Çalışma hayatınızda her daim başarı ve esenlikler.
İsmail KARAKURT
Edebiyat Öğretmeni
0 Yorum:
Yorum Gönder
<< Ana Sayfa