Pazar, Kasım 26, 2006

EĞİTİM-ÖĞRETİM-OKUL ÜSTÜNE ÖZLÜ SÖZLER

Eğitim, özgürlüğe götürür. (Alman atasözü)
Eğitmeden, öğretim, tuzsuz çorbaya benzer.
(Alman atasözü)
Öğrenim, sağduyunun gözüdür. (Amerikan atasözü)
İlim ve teknikle ilgili teşebbüslerin faaliyet merkezi mekteptir. (Atatürk)
Eğitimsiz insan, ruhsuz bedene benzer. (Arap atasözü)
Bilgine her gün yeni bir şey eklemiyorsan, gün geçtikçe azalır. (Çin atasözü)
Öğrenmenin kaynağı acıdır ürünleri tatlıdır. (Rus atasözü)
Okul için değil, yaşam için öğreniyorum. (İsveç atasözü)
Ağaç yaşken eğilir. (Türk atasözü)
Eğitimi sıkı tut, koru, çünkü o senin yaşamındır. (Hz. Muhammed)
Hep öğretmen isteyenler, çoğu kez öğrenmeye engel olurlar. (Montesquieu)
Ana ve babanın çocuklarına bırakacağı en büyük miras ilimdir. (Hz. Muhammed)
Ak günler, çocukları için en iyi okulları açan ve onlara en iyi eğitimi veren ulus­ların olacaktır. (G. Jouret)
Bir yıl sonrasını düşünüyorsan buğday ek, On yıl sonrasını düşünüyorsan ağaç dik, Yüz yıl sonrasını düşünüyorsan insan yetiştir. (Kuan - Tzu)
Halkımıza verebileceğimiz en büyük armağan, gençlerimizin eğitilmesi olacaktır. (Çiçero)
Eğitim, öğrencilere saygıyla başlar. (Emerson)
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. (Atatürk)
Eğitim, ana dizinden başlar; her söylenilen kelime çocuğun kişiliğine konan bir tuğladır. (Hosea Ballov)
İnsan eğitimle doğmaz, ama eğitimle yetişir. (Cervantes)
Okul, eğitimin sonu değil, başlangıcıdır. (C. Coolidge)
Bilgisiz bir kimse, savaş davuluna benzer; sesi çok, içi boştur. (Sadi)
İlim Çin?de de olsa arayınız. (Hz. Muhammed)
Eğitim, çocuğa bilmediğini öğretmen demek değildir; çocuğa yaşamasını öğret­mektir. (Prof R. IV.Livingstone)
Cesaret ve hazzı yitiren eğitim beş para etmez. (Peslalozzi)
Okulun ödevi, öğrencilerine hazır bilgi aktarmak değildir. Bilgiye ihtiyaç olduğu zaman kazanmasını öğretmektir.
(Prof John Dewey)
Dünyada yapılması güç olan üç iş vardır: Çelik, elmas ve insan ruhunu işlemek. (Benjamin Franklin)
Eğitim, hayata hazırlayıcı olmalı, işe ve çalışmaya istek uyandırmalıdır. (Enver Naci Gökşen)
Bir okul açmak, bir tutukevi kapamaktır. (Danton)
Kalem kılıçtan güçlüdür. (Seneca)
Her kötülük, bilgisizlikten doğar. (H. G. Wells)
Eğitim görmekle görmemek, ölülerle diriler arasındaki fark kadardır. (Aristo)


Derleyen: Bekir AKGÜN
Tarih Öğretmeni

1 Yorum:

Blogger Guncel Blog said...

Bir okul fazla yapın, bir hapishane eksiltmiş olursunuz. - Victor Hugo

http://www.sozname.com/2016/12/okulla-ilgili-sozler.html

20:48  

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa